Dawaj znać to nagram to i będziesz miał pamiątkę po nim _________________ SP-ZAGI, Hornet Y-3L, HK450, Spektrum DX7 + PhoenixRC - Mariusz - Kielce - SP7UDB - Nasze filmy na youtube
Chętnie zobaczę go w powietrzu. Może nagramy jakiś model z powietrza z fpv i moją kamerką? Weźcie gogle video następnym razem, chciałem zobaczyć jakie wrażenia są, może się pomyśli o zakupie. _________________ Frsky Taranis Plus + R-Planes Pioneer + Falcon 22 by L. Kwarciński + Supra 3,4m w powijakach http://www.youtube.com/user/1415Marcin?feature=mhee http://www.projektsupra.pl
No prosze kolejny uzytkownik ASW :-) 1 - przy ladowaniu na skrzydle prawie zawsze peka rurka weglowa 8mm, od razu dobrze mieć zapasową 2 - lata nawet po obciazeniu 2x 2200mah + 1x 1300mah + fpv, ale strasznie łatwo wtedy przeciąga. 3 - dźwignia przy sterze wysokości tarła o piankę, trzeba tam zrobić ew. wgłębienie, aby nie było ocierania. 4 - łopatki śmigła wymienione na graupner
i to co bardzo ważne - od razu trzeba zdjąć obudowę serw w skrzydłach i bardzo dobrze dokręcić popychacze do serwa i dobrze to podkleić. Serwa "fabryczne" w skrzydłach są do dupy, jedno padło w locie, drugie nawet nie wiem kiedy, oba musiałem wymienić na tower pro.
Mój lata ze stabilizatorem, maszyna jest akrobacyjna, można szaleć do woli. Wytrzymała lot ~150km/h (zejście i zwrot), dźwięk przy tym był czadowy :-)
O kurdele a ja zapomniałem, że to nagrywałem Muszę jakiś film sklecic. _________________ SP-ZAGI, Hornet Y-3L, HK450, Spektrum DX7 + PhoenixRC - Mariusz - Kielce - SP7UDB - Nasze filmy na youtube
Miałem ci właśnie przypomnieć o filmie _________________ Szybowanie w przestworzach na własnym skrzydle,które mieści się w plecaku - to nie magia,lecz rzeczywistość,która może stać się Twym udziałem.Spróbuj! https://www.youtube.com/user/rckielce1?feature=mhee
Widzę że masz tą samą wersję co moja - Yuki - a tam jest silnik dzwonek, regulator 10A i spokojnie może latać i latać na 2200 mAh 3s.
Swojego przerobiłem i usunąłem serwa z kabiny, zmieniłem na metalowe serwa i wrzuciłem do wnętrza ogona za skrzydła, dodałem łopatki graupnera "wzmocnione" i zrobiłem komore pod skrzydłami na drugą kostkę 2200 mAh. Kolejna kostka 1100 mAh na FPV umieszczona w kabince tej zdejmowanej i stabilizator lotu też bliżej skrzydeł. Serwa ze skrzydeł usunięte i wstawione ze stalowymi zebatkami. Regulator wtopiony w brzuch od spodu modelu (chłodzenie cacy) i brak zmiany geometrii i szczelnie nawet na wodzie można siadać :-) Efekt był taki, że sięwzniosłem na jakięs 300m i latałem aż do znudzenia Całkiem spore było to obiciążenie a i tak latał na połowie gazu (na reglu 10A). Świetna konstrukcja.
Więc teraz kolejny etap mojego starego ASW17: - od czubka nosa do miejsca pod skrzydłami wstawiłem rurki węglowe i pociągnąłem kilka razy laminatem (żywica + tkanina). - zmodyfikowałem zdejmowaną kabinke, tak że nie ma w niej pułki - do kabiny wchodzą 2 kostki 2200mAh i do brzucha kolejna kostka 2200mAh (czyli do dyspozycji 6600 mAh na 3S) - silnik wyjęty i wsadzony 870W silnik (na 4S), ale nie będe latać na 4S, więc moc na 3S i reglu 40A będzie ok 600W ;-) - śmigło składane - jeszcze do kupienia, ale mi się nie śpieszy. Experymentuję bo chcę znaleźć złoty środek pomiędzy masą maksymalną, ciągiem maksymalnym, długością lotu i wyważeniem w oparciu o tą konstrukcję. Czyli ładnie i długo szybująca na napędzie rakieta
Drugi ASW17 w drodze i myślę aby zrobić mu te same mody z wyjątkiem napędu, tu dać po jednym dzwonku i jednym regulatorze 10A na skrzydło, w wfekcie bęzie to maszyna dwu silnikowa, i połowa kabiny na osprzęt FPV, w tym dwie kamery i autopilot. W efekcie odsuwam wibracje od napędu, żadne śmigło mi nie miga w kadrze i w razie awarii regla/silnika, dociągne na drugim :-) Mając na pokłądzie 6600mAh powinno się całkiem dłuuuuugo latać
Aha i taka mała podpowiedź: NIE LATAM na rurce weglowej (skrzydła), tylko na rurce alu z castoramy Miałem dośc kupowania rurek po 18 zł, strasznie pękały przy byle gorszym lądowaniu, np zawadziłem o jakas gałąź, albo krzaka, albo spadłem z wysoka bo mi serwo padło w skrzydle itp. Okropne, bo prawie zawsze ta rurka pękała, teraz jak mam alu to się wygnie, więc wyciągam, znowu wyginam i rurka dalej działa, to kilku wygnięć, potem już nie ma takiej pracy materiału, więc nowa rurka, ale 3-4 zł a nie 18 :]
Wiesz, mnie to cieszy, bo masa musi być, a bierze się to z naszych cudownych warunków wietrznych. Uśmierciłem kilka samolotów (w sumie wiatr) podczas latania poza sezonem, jak piździ po 40-70km/h to latanie czymś lekkim to była śmierć dla modelu a u nas spoko pogoda to jest zwykle 4-5 miesięcy, a ja chce latać jak zwykle cały rok i się nauczyłem napychać model cegłami i co mi tam wiatr, teraz jest to łatwiejszy start i zabawne "wiszenie" w miejscu, a nie jak kiedys bieganie za modelem kilometr
Dzisiaj też nieźle wiało. Wrzucę może później film z oblotu Zlina. Też go nosiło na wietrze. Ale fajnie było, co prawda klejony chyba klejem do papieru, bo lądowanie wyrywało wręgę silnika Ale wystarczyło przestawić go odpowiednio i w górę. _________________ SP-ZAGI, Hornet Y-3L, HK450, Spektrum DX7 + PhoenixRC - Mariusz - Kielce - SP7UDB - Nasze filmy na youtube
Zalecam kleić żywicą + utwardzacz, nawet epidian się nadaje. Tam gdzie coś pęknie wstawić kawałek węglowej rurki klejąc właśnie żywicą, po ścianach pociągnąć jakimś materiałem i extra twarde się robi. Można tak opancerzać kadłuby głownie kabiny i krawędzie skrzydeł, baja moc :-)
Loop nie bardzo kumam co ty chłopie robisz przecież ten model się wogóle do tego nienadaje,po co psuć tak dobrze latający model takim obciążeniem powierzchni ,bynajmniej nie zauważyłem że rurka węglowa jest za słaba no chyba że przy lądowaniu takim dociążonym modelem ścina się małe drzewka wtedy i nawet pręt stalowy się podda,owszem niektóre modele szybowców zwłaszcza laminaty po doważeniu dopiero pokazują swoje właściwości.A wszystkie modele piankoloty po obciążeniu powierzchni nośnej są latającymi cegłami.Po drugie nawet jeżeli rurka łącząca płaty wytrzyma przeciążenie jak go rozpędzisz trochę w dół to skrzydła niewytrzymają przeciążenia i owa rurka rozpróje płaty .Ponadto jeżeli użyjesz silnika z takim naddatkiem mocy to przy ostrym wznoszeniu też ci może złożyć skrzydła. Według mnie ten model ASW 17 nie nadaje się do FPV są inne lepsze sprawdzone konstrukcje do latania z kamerką chodzby latające skrzydła. _________________ Szybowanie w przestworzach na własnym skrzydle,które mieści się w plecaku - to nie magia,lecz rzeczywistość,która może stać się Twym udziałem.Spróbuj! https://www.youtube.com/user/rckielce1?feature=mhee
Spokojnie :-) Ten do FPV ma miec dwa male silniki i małe regle 10A.
Natomiast eksperymentalny to cóż, zagadka ale skoro na alu rurce, dwóch 2200 mAh i osprzecie FPV wytrzymał nurkowanie (ok 120km/h) i poderwanie i nic się nie padło, no to czym mam się martwić? Jak bym chciał do FPV latające skrzydło to bym już od roku na takim latał, bardziej mnie kręcą motoszybowce
Niewiem czemu ? ale jakoś ja też wole szybowce _________________ Szybowanie w przestworzach na własnym skrzydle,które mieści się w plecaku - to nie magia,lecz rzeczywistość,która może stać się Twym udziałem.Spróbuj! https://www.youtube.com/user/rckielce1?feature=mhee